BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, February 24, 2010

Kerja Part Time

Assalammualaikum.....
Kali ni aku nak citerkan pengalamanku kerja part time beberapa minggu sebelum ni...Ada la dekat 5 6 kali gak aku kerja....Bayaran dia kira berpatutan la ngan kerjanya...Kerja dia mudah je...Kena kira berapa kenderaan yang lalu kat satu simpang tu...hehehe tak susahkan...

1st time aku kerja ni awal bulan 2 dulu...masa tu aku ngan 3 orang lain pergi simpang dekat satu taman tu...Pagi2 lagi dah bangun awal...Kerja tu sepatutnya mula pukul 7 pagi sampai 9 pagi...Tuk sesi satu lagi dari pukul 5 petang sampai 7 petang...So bila sampai je terus amik port untuk kira kenderaan....Awal2 pagi masa tu memang sibuk sikit...Banyak kenderaan lalu...Pening gak la nak kira sebab kitaorang guna manual je...hahaha...Last2 nak smapai kul 9 tu kenderaan dah sikit dan kitaorang lak yang jadi bosan....

Abis je keje tu aku rasa leh la tambah sikit duit belanja...Biasa la kan bila duduk kat bandar ni...Kena guna banyak duit....Bayaran dia tak la lumayan sangat...satu sesi tu dapat RM20 dan kalo kerja sehari (2 sesi) dapat la RM40...Ok la tu kan....Kerja dia pun senang je...Setakat ni dah banyak kali gak la aku kerja...Kalo hujan tu pandai2 la kitaorang cari tempat kerja...hehehehe....

Macam semalam la....Baru je start kerja dah nak hujan...Nasib baik kitaorang buat kerja ni dekat ngan stesen minyak...Leh la berteduh kat situ....Tuk hari ni lak kerja dia lain sikit...Kena interview orang ramai tentang survey yang UM ni buat....Mula2 nak start tu rasa malu gak nak tanya...Takut2 kena marah ke...Kena tengking ke...Tapi tak sangka gak dapat aku interview 3 orang dalam masa 1 jam tu...Kalo tak malu sikit leh la dapat 5 orang kjot dalam masa tu...hehehehe....

Ok la...Aku stop kat sini dulu..Jumpa lagi...BYE...
Assalammualaikum......

4 comments:

sham said...

tp ak malu wei~~

azizuan said...

aku penah wat keja trafic counting camtuh..tp tempat jauh2 ar..keta dpt,minyak dpt,hotel dpt..sedap woo..haha

Fatihah said...

gud2...leh gk cri pngalaman...samping dpt duit...gud2...=)

Maamin "KAKA" Malik said...

hahaha...tu la..
dpt gak pengalaman...
tp mmg sronok la...x sia2...hehe